Följ en 90-talist på väg mot en bättre ekonomi

Jag är en man, född tidigt 90-tal, som försöker bygga upp en aktieportfölj helt från scratch genom långsiktiga investeringar i företag som jag tror kan skapa värde över tid. Jag försöker inte tajma marknaden genom att sälja för att börsen svänger och jag anser mig därför väldigt långsiktigt i mina innehav. En stor del av min arbetsinkomst sätter jag undan till investeringar som i huvudsak utgörs utav köp av aktier. Jag redovisar min portfölj och varje affär utan att dölja något. Jag delar även med mig av tips till en mer ekonomisk vardag.

torsdag 29 augusti 2013

Gå på bio och stöd en student!

Nu har plugget rullat igång med full kraft. Ny studentlitteratur ligger i lägenheten och vill bli läst, pennorna vill bli använda och geniknölarna ska rubbas. Ganska ointressant ur ekonomisk synvinkel egentligen.

Men jag kan lugnt rapportera att pengarna ligger tryggt i kistan och väntar på att finansiera mina studier, mina företag jobbar på för att tjäna pengar till mig och i framtiden kommer jag tjäna ännu mer pengar som ska investeras. Vilket jag ser fram mot!

Gå på bio och stöd en student!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar