Följ en 90-talist på väg mot en bättre ekonomi

Jag är en man, född tidigt 90-tal, som försöker bygga upp en aktieportfölj helt från scratch genom långsiktiga investeringar i företag som jag tror kan skapa värde över tid. Jag försöker inte tajma marknaden genom att sälja för att börsen svänger och jag anser mig därför väldigt långsiktigt i mina innehav. En stor del av min arbetsinkomst sätter jag undan till investeringar som i huvudsak utgörs utav köp av aktier. Jag redovisar min portfölj och varje affär utan att dölja något. Jag delar även med mig av tips till en mer ekonomisk vardag.

söndag 25 augusti 2013

Stiltje och akademiker

För mig har det varit stiltje under helgen. Jag och sambon har umgåtts med familj och vänner, besökt ett naturreservat och ätit kräftor med våra grannar i staden. Tänk vad man hinner med mycket och tänk vad tiden går fort.

Väntar på en del böcker till studierna också. Ser verkligen fram emot att förkovra mig ytterligare. Kunskapen kan, som Warren Buffet säger, aldrig beskattas eller tas ifrån en. 

Angående studierna så känns det verkligen som att jag gjort rätt val. Jag kommer från en familj med väldigt begränsad akademisk bakgrund. Entreprenörer och arbetare, men få akademiker. Ändå har jag alltid blivit uppmuntrad till att studera, aldrig har jag känt någon bromskloss, förutom en subtil varningsklocka om att man kastar sig in på ny terräng.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar