Följ en 90-talist på väg mot en bättre ekonomi

Jag är en man, född tidigt 90-tal, som försöker bygga upp en aktieportfölj helt från scratch genom långsiktiga investeringar i företag som jag tror kan skapa värde över tid. Jag försöker inte tajma marknaden genom att sälja för att börsen svänger och jag anser mig därför väldigt långsiktigt i mina innehav. En stor del av min arbetsinkomst sätter jag undan till investeringar som i huvudsak utgörs utav köp av aktier. Jag redovisar min portfölj och varje affär utan att dölja något. Jag delar även med mig av tips till en mer ekonomisk vardag.

söndag 25 augusti 2013

Ung kille arbetad till döds

Se artikeln i Veckan Affärer här. Tydligen en ung kille, 21 år, vid namn Moritz Erhardt, som gjorde sitt tredje internship på Bank of America för att sedan kollapsa och dö efter alldeles för många arbetstimmar och alldeles för lite sömn. Ambitiöst? Ja. Mänskligt? Nej.

Vad lär man sig av det här? Hårt arbete behöver inte betyda 20 timmar om dygnet på kontoret..
Har aldrig hört om något liknande. Droger?

2 kommentarer:

  1. Skulle vilja se om det finns nån motsvarande artikel på Engelska då Svenska Medier har en vana att göra dåliga översättningar. Men skulle tro att det finns en bakom liggande faktor. Bara att vänta och se.

    SvaraRadera
  2. Varför hårt arbete behöver inte betyda 20 timmar om dygnet på kontoret? Chefer skiter fullständigt i hur svår uppgiften är, hur länge det kan ta, om du ska ta betalt för någon extra tid, bara att den bli klar när de vill.
    Han var dessutom en intern. Han dog för INGENTING. Han kan mycket väl ha tagit någon drog för att hålla sig vaken.

    SvaraRadera