Följ en 90-talist på väg mot en bättre ekonomi

Jag är en man, född tidigt 90-tal, som försöker bygga upp en aktieportfölj helt från scratch genom långsiktiga investeringar i företag som jag tror kan skapa värde över tid. Jag försöker inte tajma marknaden genom att sälja för att börsen svänger och jag anser mig därför väldigt långsiktigt i mina innehav. En stor del av min arbetsinkomst sätter jag undan till investeringar som i huvudsak utgörs utav köp av aktier. Jag redovisar min portfölj och varje affär utan att dölja något. Jag delar även med mig av tips till en mer ekonomisk vardag.

måndag 9 september 2013

Studielitteratur

Har blivit dåligt med inlägg nu. Jag håller ju på att kartlägga mina innehav och deras verksamheter och det kräver en del läsande. Just nu håller jag dock på att läsa igenom höstens kurslitteratur så bloggbiten går sakta. Men jag ser fram mot att kartlägga SKF:s verksamhet. De är ju kända för sina kullager men de gör ju så mycket mer, eller?

Den som lever får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar