Följ en 90-talist på väg mot en bättre ekonomi

Jag är en man, född tidigt 90-tal, som försöker bygga upp en aktieportfölj helt från scratch genom långsiktiga investeringar i företag som jag tror kan skapa värde över tid. Jag försöker inte tajma marknaden genom att sälja för att börsen svänger och jag anser mig därför väldigt långsiktigt i mina innehav. En stor del av min arbetsinkomst sätter jag undan till investeringar som i huvudsak utgörs utav köp av aktier. Jag redovisar min portfölj och varje affär utan att dölja något. Jag delar även med mig av tips till en mer ekonomisk vardag.

måndag 9 april 2012

Den första miljonen

Mitt intresse för ekonomi började med mitt livs första investering. Det egna boendet. Varför göra dåliga affärer på grund av okunnighet?

Vägen till din första miljon, Tobias Schildfat.






Den nytända lågan ledde mig till dessa två böcker som jag även tror har öppnat ögonen för många andra privatekonomiskt intresserade.







Så här kan alla svenskar bli miljonärer, Per H Börjesson.
Efter att ha läst dessa två böckerna valde jag att bli medlem i Aktiespararna. För er som inte vet så är Aktiespararna en förening för privatpersoner som sprider kunskap om- och uppmuntrar till ett framgångsrikt sparande i först och främst aktier. Jag bytade även ut den lokala tidningens ekonomiuppslag mot Dagens industri, som är sveriges största affärsmorgontidning. Allt för att kunna hänga med.

Kunskap är makt, makt över livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar