Följ en 90-talist på väg mot en bättre ekonomi

Jag är en man, född tidigt 90-tal, som försöker bygga upp en aktieportfölj helt från scratch genom långsiktiga investeringar i företag som jag tror kan skapa värde över tid. Jag försöker inte tajma marknaden genom att sälja för att börsen svänger och jag anser mig därför väldigt långsiktigt i mina innehav. En stor del av min arbetsinkomst sätter jag undan till investeringar som i huvudsak utgörs utav köp av aktier. Jag redovisar min portfölj och varje affär utan att dölja något. Jag delar även med mig av tips till en mer ekonomisk vardag.

fredag 15 februari 2013

Sommarjobb fixat

Har efter ett samtal med förra sommarens arbetsgivare rott hem sommarjobb. Blir samma jobb som förra året helt enkelt. Jobbet är ett logistikjobb bestående av orderplock som jag konsultar för stort-svenskt-bemanningsföretag-aktiebolag under hela sommaren.

Förra sommaren jobbade jag 5-6 dagar i veckan, mestadels 5 dagar. Vissa veckor flexade man en arbetsdag i veckan mot en söndag, vilket gav dubbelt betalt i timmen. Jobbet var både dags- och kvällsskift. Jag fick dock, rent slumpmässigt, mycket 8-17 vilket passade mig.

Hur som helst så tjänade jag i snitt 20'000 netto, vilket är sjukt bra med tanke på att det är ett lågkvalificerat lagerjobb.
Jag är i alla fall glad att jag har tryggat sysselsättningen för sommaren och därför inte behöver tänka mer på studielån och dylikt ett tag framöver =)

6 kommentarer:

  1. Bra jobbat, grattis! 20 000 efter skatt är verkligen inget att rynka på näsan åt. Kul!

    SvaraRadera
  2. Konstig hur jag känner igen mig i dig.

    SvaraRadera
  3. Riktigt bra jobbat! Gör bra ifrån dig så kanske du kan gå in på helger ibland eller på loven. Jag jobbade extra under min utbildning och det gör rätt stor skillnad.

    SvaraRadera