Följ en 90-talist på väg mot en bättre ekonomi

Jag är en man, född tidigt 90-tal, som försöker bygga upp en aktieportfölj helt från scratch genom långsiktiga investeringar i företag som jag tror kan skapa värde över tid. Jag försöker inte tajma marknaden genom att sälja för att börsen svänger och jag anser mig därför väldigt långsiktigt i mina innehav. En stor del av min arbetsinkomst sätter jag undan till investeringar som i huvudsak utgörs utav köp av aktier. Jag redovisar min portfölj och varje affär utan att dölja något. Jag delar även med mig av tips till en mer ekonomisk vardag.

fredag 22 februari 2013

Fredagsmys

Fredagen har spenderats med föreläsning på universitetet och sedan lite träning nu innan kvällen. Det blev bara en kort sejour inom universitetet vilket var ganska skönt. Passade därför på att jogga en runda efteråt.

Jogging tycker jag är en ypperlig träningsform. Inte minst för den ekonomiskt sinnade människan då naturen och infrastrukturen är gratis(nästan, vi skattar ju). Ett par löparskor från 2006 duger fortfarande ackompanjerat med ett tidlöst Adidas-joggingställ från 2009. Kostar mig därför inget mer än förbrukade kalorier. 

Har blivit dåligt med blogginlägg nu då det gått åt mycket tid till plugget. Läser DI varje morgon innan plugget och begrundar utvecklingen precis som vanligt dock. Känns som om börsen håller på att skena, som den alltid gör innan det faller. Men så länge vi inte får läsa några negativa nyheter om världsläget så kommer det säkert forsätta uppåt ett tag till. Men minsta lilla antydan om "skuldkris" och "nödlån" så vänder det förmodligen igen. Annars kan man väl anta att det stiger under våren nu fram tills utdelningarna betalats ut. För att sedan falla till sommaren/hösten? "Sell in May and stay away" 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hej Nicole!

      Jag läser, kanske inte så oväntat, ekonomi med sikte på kandidat till att börja med.

      Mvh
      Ekonomiadepten

      Radera