Följ en 90-talist på väg mot en bättre ekonomi

Jag är en man, född tidigt 90-tal, som försöker bygga upp en aktieportfölj helt från scratch genom långsiktiga investeringar i företag som jag tror kan skapa värde över tid. Jag försöker inte tajma marknaden genom att sälja för att börsen svänger och jag anser mig därför väldigt långsiktigt i mina innehav. En stor del av min arbetsinkomst sätter jag undan till investeringar som i huvudsak utgörs utav köp av aktier. Jag redovisar min portfölj och varje affär utan att dölja något. Jag delar även med mig av tips till en mer ekonomisk vardag.

måndag 4 mars 2013

Warren Buffets brev till aktieägarna

Tycker att Warren Buffets brev till sina aktieägare är obligatorisk läsning för alla som har ett intresse för långsiktigt investerande i aktier. Warren Buffet är en uppenbar förebild för en aktieinvesterare om man ser till vad han har presterat och hur han fortsätter prestera.

I sitt brev till sina aktieägare får man lära sig läxor värda sin tid i guld. Lite ironi där då Warren Buffet föredrar vinstgenerarande företag framför guld som bara ligger och glimmar = )

Hade mitt förvaltade kapital varit större så hade jag förmodligen siktat på att köpa in mig berkshire hathway(unikt va?) då jag hyser största förtroende för mannen. Nu lever jag dock i verkligheten..

Jag läser det det han skriver med stort intresse och beundran och jag rekommenderar dig att göra det samma. Warren Buffet har två kriterier som inte brukar resultera i sådan ödmjukhet som han oupphörligen uppvisar. Han är gammal och förbannat rik. Läs och lär!

1 kommentar:

  1. Vet du vad BRK-A aktier kostar? Tror att den måste vara världens dyraste aktie.

    SvaraRadera