Följ en 90-talist på väg mot en bättre ekonomi

Jag är en man, född tidigt 90-tal, som försöker bygga upp en aktieportfölj helt från scratch genom långsiktiga investeringar i företag som jag tror kan skapa värde över tid. Jag försöker inte tajma marknaden genom att sälja för att börsen svänger och jag anser mig därför väldigt långsiktigt i mina innehav. En stor del av min arbetsinkomst sätter jag undan till investeringar som i huvudsak utgörs utav köp av aktier. Jag redovisar min portfölj och varje affär utan att dölja något. Jag delar även med mig av tips till en mer ekonomisk vardag.

måndag 11 mars 2013

Nordnet live

Hittade Nordnet live på Youtube och har nu svårt att stänga av. Många timmars trevligt snack om ekonomi och aktier i synnerhet. Man intervjuar relevanta personer såsom Börje Ekholm från Investor som kommenterar substansrabatten i Investor.

Aktiespararnas tidigare VD Gunther Mårder är moderator och har numera den fräsiga titeln sparekonom på Nordnet. Honom har jag gillat hittills. Verkar ha båda fötterna på spararnas sida och besitta ett sunt förnuft.


1 kommentar:

  1. Tack för de fina orden!
    Som moderator hade jag fantastiskt roligt under kvällen, mycket tack vare det enorma deltagarantalet och alla spännande gäster. Om du vill länka till hela serien av Youtube-klippen till Nordnet Live kan du använda denna länk: http://www.youtube.com/watch?v=37a9nfRtP6k&list=PLmApuroM5knINC_GTfEnRBhtgzVyb3wbF Om du vill att jag tar upp några speciella frågor på www.nordnetbloggen.se är det bara att skicka ett meddelande till mig så ska jag försöka göra ett inlägg om det. Detta gäller naturligtvis även videobloggen, där jag försöker släppa inslag om aktuella frågor: http://www.youtube.com/watch?v=-tIB53P49mA

    SvaraRadera