Följ en 90-talist på väg mot en bättre ekonomi

Jag är en man, född tidigt 90-tal, som försöker bygga upp en aktieportfölj helt från scratch genom långsiktiga investeringar i företag som jag tror kan skapa värde över tid. Jag försöker inte tajma marknaden genom att sälja för att börsen svänger och jag anser mig därför väldigt långsiktigt i mina innehav. En stor del av min arbetsinkomst sätter jag undan till investeringar som i huvudsak utgörs utav köp av aktier. Jag redovisar min portfölj och varje affär utan att dölja något. Jag delar även med mig av tips till en mer ekonomisk vardag.

onsdag 2 oktober 2013

Gratis lunch

Fick på posten en inbjudan till en gratis biovisning med tilltugg. Fick även ta med mig sambon. Det är tydligen något finansbolag som vill "informera" om sina pensionsförsäkringar och sin kapitalförvaltning. De har nog dock inte insett att jag är student och därmed inte råkar besitta medel att putta in i deras (förmodade) kassako-verksamhet.

Det finns väl inga gratisluncher?

Jag vet dock inte varför jag blir targetad av sånt här just nu. Är det för medlemskapet i Aktiespararna, förra årets taxerade inkomst eller för att jag är född ett visst år?  Någon som har ett vettigt svar?

Är det fler som har erfarenhet av liknande marknadsföring?

1 kommentar:

  1. Intressant! Som du säger så är ju frågan vad som fick dom att skicka just till dig.
    Tror det kan vara någon kombination.

    SvaraRadera