Följ en 90-talist på väg mot en bättre ekonomi

Jag är en man, född tidigt 90-tal, som försöker bygga upp en aktieportfölj helt från scratch genom långsiktiga investeringar i företag som jag tror kan skapa värde över tid. Jag försöker inte tajma marknaden genom att sälja för att börsen svänger och jag anser mig därför väldigt långsiktigt i mina innehav. En stor del av min arbetsinkomst sätter jag undan till investeringar som i huvudsak utgörs utav köp av aktier. Jag redovisar min portfölj och varje affär utan att dölja något. Jag delar även med mig av tips till en mer ekonomisk vardag.

söndag 29 september 2013

Kotler och femhundra sidor till

Kan avslöja att jag sitter och gräver ned mig i Kotlers marknadsföringstungviktare. Säkert många före detta och även nuvarande studenter som känner till ämnet och lektyren i fråga, men för er som inte vet; Kotler är en författare som bland annat ger ut böcker i marknadsföring. Tunga verk på främmande språk(engelska), förenklat.

Tycker dock att kursen marknadsföring är väldigt intressant och greppbar. Det är ett väldigt praktiskt ämne på det viset att man ständigt kommer i kontakt med det genom att man hela tiden exponeras för dess uttryck. TV-reklam, internetreklam, när man besöker butiker etc. Ju mer man lär sig om marknadens knep för att sälja desto lättare blir det att genomskåda.

2 kommentarer:

  1. Kotler är en gammal bekant om man har läst marknadsföring. Jag tyckte också att det var ett väldigt intressant ämne. Ganska lättläst men med substans och roligt att läsa om olika marknadsföringsknep.

    Vi fick börja med marknadsföringskursen innan de tyngre redovisningsbitarna följde. Tur, annars hade jag nog hoppat av direkt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. @Ekonomen: Visst är boken intressant!

      Jag hoppas att jag lyckas bibehålla motivationen som du verkar ha lyckats med = )

      Radera