Följ en 90-talist på väg mot en bättre ekonomi

Jag är en man, född tidigt 90-tal, som försöker bygga upp en aktieportfölj helt från scratch genom långsiktiga investeringar i företag som jag tror kan skapa värde över tid. Jag försöker inte tajma marknaden genom att sälja för att börsen svänger och jag anser mig därför väldigt långsiktigt i mina innehav. En stor del av min arbetsinkomst sätter jag undan till investeringar som i huvudsak utgörs utav köp av aktier. Jag redovisar min portfölj och varje affär utan att dölja något. Jag delar även med mig av tips till en mer ekonomisk vardag.

onsdag 31 oktober 2012

Sandy - Ett lyft för USAs ekonomi?


Efter att stormen Sandy svept in över den befolkningstäta amerikanska östkusten har stora reala värden raserats i folks hem och diverse infrastruktur.

El, avlopp och transporter är nödvändigheter som måste finnas i ett fungerande samhälle. Stormen har förstört alla tre.

Nu får vi hoppas att en återuppbyggnad kan stimulera ekonomin i USA genom att folk får sysselsättning då samhällena måste byggas upp igen! 



Efter regn kommer solsken = )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar