Följ en 90-talist på väg mot en bättre ekonomi

Jag är en man, född tidigt 90-tal, som försöker bygga upp en aktieportfölj helt från scratch genom långsiktiga investeringar i företag som jag tror kan skapa värde över tid. Jag försöker inte tajma marknaden genom att sälja för att börsen svänger och jag anser mig därför väldigt långsiktigt i mina innehav. En stor del av min arbetsinkomst sätter jag undan till investeringar som i huvudsak utgörs utav köp av aktier. Jag redovisar min portfölj och varje affär utan att dölja något. Jag delar även med mig av tips till en mer ekonomisk vardag.

måndag 10 december 2012

Uppdaterar layouten

Har gjort en del ändringar i bloggens layout. Även bytat färg då en annan bloggare har tagit precis samma färg som jag hade. Väljer därför en mer nyanserad kulör =)

Jag har, för att tydligt genomlysa min portfölj och ge läsaren en bra överblik över innehaven, gjort en uppställning i kolumnen till vänster. Både aktier och likvida medel redovisas i antal aktier och procentuell andel av portföljen.

Sammanställde också en lista över de böcker jag läst och rekommenderar i vänster kolumn.

Har också uppdaterar listan över de bloggar jag följer.

Är tacksam för synpunkter och förslag till förbättringar!

3 kommentarer:

  1. Mycket snygg sida! Jag hade funderat över världskartan i bakgrunden till min egen sida ett bra tag också.
    Länkar till varandras blogg tror jag skulle uppskattas av alla bloggare...det var så jag hittade alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Har därför en lista till höger över de bloggar jag följer mest frekvent =)

      Radera
  2. Haha, glömde att jag hade zoomat in i Firefox. Missade hela höger marginalen.

    SvaraRadera